zapisana kartka z zeszytu obok dlugopis

5 sprawdzonych metod na dobór hashtagów

Zamknij oczy i pomyśl, z czym kojarzy Ci się Instagram? Z pewnością widzisz mnóstwo kolorowych zdjęć i znaczników w opisach. Te ostatnie stanowią jeden z kluczowych elementów tego serwisu. Czym tak naprawdę są hashtagi, dlaczego warto z nich korzystać oraz skąd je czerpać dowiesz się z poniższego wpisu. 

Czym są hashatagi?

Nazwa hashtag (hasztag) kryjąca się za znacznikiem w kształcie płotka, wzięła się z połączenia dwóch angielskich słów: hash – kratka i tag – znacznik.  Są wykorzystywane do organizowania treści, tj. grupowania oraz tematycznego jej uporządkowania i to właśnie dzięki nim możemy docierać do odbiorców.  Ciekawostką jest fakt, że mimo iż, stanowią one główne źródło ruchu na instagramowych profilach, to aż 33% wpisów nie posiada żadnych hashtagów! 

Ilość i jakość ma znaczenie ?

Oczywiście, masz pełne prawo do tego, aby publikować post bez znaczników, jednak musisz liczyć się konsekwencjami. Twoje zasięgi będą mizerne, a tego chyba nie chcesz? W porównaniu z postami bez hashtgu:

  • 1 hashtag daje 19 procentowy wzrost zainteresowania  

  • 8 tagów daje 10 procentowy wzrost zainteresowania

  • 11 znaczników i więcej daje 552 procentowy wzrost zainteresowania

Maksymalna liczba hasztagów, jaką można dodać to 30. Pewnie zastanawiasz się, czy użycie wszystkich, to gwarant na większe zaangażowanie? Niekoniecznie! Najlepiej sprawdza się ich kilkanaście, dlatego też nie przesadzaj z ilością. Poza tym 30 # często długich wygląda w poście nieestetycznie. Wyobraź sobie, że napotykasz coś takiego: #najpiękniejszeczarnesukienkitylkowsklepierenoma i co robisz? Uciekasz, bo nie chcesz męczyć wzroku. Pamiętaj, że robienie hashtagu z długiego zdania nie jest dobrą praktyką. Prosty hashtag zwiększa prawdopodobieństwo zapamiętania go przez użytkowników, np. #zjedzzPrzysmakiem.

No dobrze, a co z jakością znaczników? Na co powinieneś zwrócić uwagę? Przede wszystkim muszą być dopasowane do treści postu. Uwzględnij więc najważniejsze elementy zdjęcia, miejsce, otoczenie, a nawet kolory. Rekomendujemy również dodawanie do hashtagów lokalizacji. To bardzo dobry sposób na prowadzenie komunikacji z naszymi obserwatorami w konkretnych miastach, np. #paznokciehybrydoweLublin.

A czy słyszałeś może o inteligentnym grupowaniu hashtagów? Chodzi tu o połączenie Twojego # z innymi bardziej znanymi, które znajdują się w obrębie Twojej działalności i zainteresowań, np. #ciastauEli #święta #christmastime.

Skąd czerpać pomysły na #?

Czasami, aby hashtag był „dobry” warto poświęcić trochę czasu na jego tworzenie. Jeśli jednak kreatywność nie jest Twoją mocną stroną i często dopada Cię hashtagowa niemoc twórcza, skorzystaj z poniższych sposobów na ich dobór:

  1. Opisz to co widzisz
  2. Opisz to co robisz 
  3. Opisz to co czujesz
  4. Opisz czym się zajmujesz
  5. Zainspiruj się otoczeniem zewnętrznym

Masz problem z hashtagami? A może po prostu „nie czujesz” Insta? 

Sprawdź jak możemy Ci pomóc! < (kliknij)

Podsumowanie

Hashtagi to świetne narzędzie do budowania społeczności i wyszukiwania interesujących Cię informacji. Miksuj je, sprawdzaj i testuj. Stwórz własne hashtagi swojej marki. I co ważne, o ile nie najważniejsze – zaangażuj w to czas i trzeźwy umysł – tylko wtedy zobaczysz efekty!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *