napis na sniegu

10 trendów w social mediach na 2021 rok

Trudno jest przewidywać przyszłość. Jednak gdybyśmy cofnęli się do stycznia ubiegłego roku, kto z nas przewidziałby to co się wydarzy? Przypomina to trochę wróżenie z fusów. Pewne jest to, że ten roku upłynie dla większości przedsiębiorców pod znakiem niepewności. Jak więc w 2021 prowadzić komunikację w mediach społecznościowych? Jakie będą trendy w tym obszarze? Czy utrzyma się znaczenie social mediów, które zyskały na popularności w dobie pandemii?

Zespół Talkwalker i HubSpot niedawno podzielili się raportem „Social Media Trends 2021”, który powstał na bazie wywiadów z 70 globalnymi ekspertami z branży, od menedżerów mediów społecznościowych po dyrektorów marketingu.  Jeżeli samodzielnie opiekujesz się swoimi social mediami, nie mając zbyt dużej wiedzy marketingowej, ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Co więc przewidują eksperci? 

Emoji pójdą w odstawkę

Memy stały się popularnym sposobem komunikacji. Nie chodzi tylko o rozmowy ze znajomymi na messengerze czy innym komunikatorze, ale również o reklamy. Wiele marek tworząc kampanię dla swojego produktu czy usługi, zaczęło tworzyć grafiki  w formie mema, które obserwując reakcje odbiorców – przynoszą spore zasięgi.  Jednak w 2021 roku firmy powinny chronić się albo przynajmniej starać się przed nimi chronić, ponieważ memy mogą być obraźliwe lub próbować manipulować sposobem myślenia odbiorców. Dlatego bądź ostrożny, jeśli myślisz o memach.

Marketing konwersacyjny napędza sprzedaż

Wnieś w swoje social media głos. W czasach niepewności i spowolnienia gospodarczego, odbiorcy chcą oderwać się od bieżącej sytuacji. Otwórz się dla nich. Sam Facebook sugeruje większą empatię i rzetelność marki w celu kreowania jak najbardziej naturalnej komunikacji.

Social Media = Gaming Social

Odkąd pojawiła się pandemia, coraz więcej osób interesuje się grami mobilnymi oraz wideo. Gramy po prostu… bo lubimy, bo się nimi interesujemy, ale także po to, by oderwać się od nudy. Do 2024 roku branża gier ma być warta 94 miliardy dolarów. Coraz więcej firm zaczyna interesować się światem gamingu, dlatego też specjaliści sugerują, by uzupełnić strategię w zakresie mediów o ten obszar.

Old -school marketing

Marketing stale się rozwija i wykorzystuje coraz to nowsze sposoby na dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Jednak czasem te najbardziej wymyśle sposoby przestają działać, nie przemawiają do bardziej świadomej grupy odbiorców, do której je kierujemy. W 2021 roku będziemy  świadkami wzrostu „marketingu ze starej szkoły”, gdy marki powrócą do prostszego sposobu angażowania konsumentów.

Wzrost dezinformacji

Media społecznościowe zawsze zacierały granicę między faktami a fikcją. Dlatego w 2021 firmy powinny w sposób bardziej przemyślany publikować treści, by nie wprowadzić zbędnego chaosu i skupić się na podkreśleniu prawdy, a przy tym wyciszać fake newsy.

Wpływ świadomych społecznie odbiorców

Według Talkwalker „Firmy będą musiały się również bardziej angażować z takimi tematami jak zdrowie psychiczne, integracja społeczna i sprawiedliwość społeczna lub staną się nieistotne i potencjalnie przestarzałe w 2021 r.”

Marketing nostalgiczny

O roku 2020 wielu chciałoby zapomnieć. W związku z tym ludzie zaczęli wracać wspomnieniami do poprzednich lat, chcą pamiętać stare, dobre czasy. Wprowadź do swoich social mediów pozytywne wspomnienia, by pomóc ludziom oderwać się od nowej rzeczywistości. 

Remiksowanie to nowy UGC

Usher Generated Content nie jest niczym nowym, zwłaszcza patrząc na YouTube, TikTok czy Instagram. Ich ilość natomiast prawdopodobnie wzrośnie w 2021 r. ze względu na to, że pozwala pokoleniu Z wyrazić siebie. Firmy mogą również mieszać swoje treści z aplikacjami, takimi jak TikTok i Snapchat. W ten sposób firmy będą miały szerszą publiczność i więcej treści dla swojej marki.

Pandemiczne "4C"

Community, Contactless, Cleanliness, Compassion – „Skutki Covid-19 będą odczuwalne przez wiele miesięcy. Marki muszą wziąć pod uwagę 4C w przyszłych działaniach marketingowych i PR”. W obliczu niepewnej przyszłości klienci wymagają bardziej wiarygodnych i prawdziwych informacji o firmach i produktach. 

Podsumowanie

A co Twoim zdaniem może się jeszcze zmienić? Uważasz, ze eksperci dobrze prognozują? A może nie zgadzasz się z którymś z punktów i uważasz, ze coś się jednak nie wydarzy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *