Zamknij oczy i pomyśl, z czym kojarzy Ci się Instagram? Z pewnością widzisz mnóstwo kolorowych zdjęć i znaczników w opisach. Te ostatnie stanowią jeden z kluczowych elementów tego serwisu. Czym tak naprawdę są hashtagi, dlaczego warto z nich korzystać oraz skąd je czerpać dowiesz się z poniższego wpisu.
Czym są hashatagi?
Nazwa hashtag (hasztag) kryjąca się za znacznikiem w kształcie płotka, wzięła się z połączenia dwóch angielskich słów: hash – kratka i tag – znacznik. Są wykorzystywane do organizowania treści, tj. grupowania oraz tematycznego jej uporządkowania i to właśnie dzięki nim możemy docierać do odbiorców. Ciekawostką jest fakt, że mimo iż, stanowią one główne źródło ruchu na instagramowych profilach, to aż 33% wpisów nie posiada żadnych hashtagów!
Ilość i jakość ma znaczenie ?
Oczywiście, masz pełne prawo do tego, aby publikować post bez znaczników, jednak musisz liczyć się konsekwencjami. Twoje zasięgi będą mizerne, a tego chyba nie chcesz? W porównaniu z postami bez hashtgu:
-
1 hashtag daje 19 procentowy wzrost zainteresowania
-
8 tagów daje 10 procentowy wzrost zainteresowania
-
11 znaczników i więcej daje 552 procentowy wzrost zainteresowania
No dobrze, a co z jakością znaczników? Na co powinieneś zwrócić uwagę? Przede wszystkim muszą być dopasowane do treści postu. Uwzględnij więc najważniejsze elementy zdjęcia, miejsce, otoczenie, a nawet kolory. Rekomendujemy również dodawanie do hashtagów lokalizacji. To bardzo dobry sposób na prowadzenie komunikacji z naszymi obserwatorami w konkretnych miastach, np. #paznokciehybrydoweLublin.
A czy słyszałeś może o inteligentnym grupowaniu hashtagów? Chodzi tu o połączenie Twojego # z innymi bardziej znanymi, które znajdują się w obrębie Twojej działalności i zainteresowań, np. #ciastauEli #święta #christmastime.
Skąd czerpać pomysły na #?
Czasami, aby hashtag był „dobry” warto poświęcić trochę czasu na jego tworzenie. Jeśli jednak kreatywność nie jest Twoją mocną stroną i często dopada Cię hashtagowa niemoc twórcza, skorzystaj z poniższych sposobów na ich dobór:
- Opisz to co widzisz
- Opisz to co robisz
- Opisz to co czujesz
- Opisz czym się zajmujesz
- Zainspiruj się otoczeniem zewnętrznym
Masz problem z hashtagami? A może po prostu „nie czujesz” Insta?
Sprawdź jak możemy Ci pomóc! < (kliknij)
Podsumowanie
Hashtagi to świetne narzędzie do budowania społeczności i wyszukiwania interesujących Cię informacji. Miksuj je, sprawdzaj i testuj. Stwórz własne hashtagi swojej marki. I co ważne, o ile nie najważniejsze – zaangażuj w to czas i trzeźwy umysł – tylko wtedy zobaczysz efekty!
Dodaj komentarz